Jest kierownikiem Zakładu Pedagogiki Szkolnej i Dydaktyki Akademickiej w Instytucie Pedagogiki na Wydziale Filozoficznym Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jej prace naukowe przyczyniły się do zbudowania teoretycznych podstaw dydaktyki akademickiej w Polsce. W 2015 r. zdobyła prestiżową nagrodę Pro Arte Docendi za wysoką jakość pracy dydaktycznej, a zwłaszcza za mistrzostwo w dzieleniu się wiedzą ze studentami zgodnie najnowszymi trendami współczesnej edukacji akademickiej. W uniwersytecie pełni funkcję Kierownika studiów doktoranckich na Wydziale Filozoficznym oraz kierownika programu doktorskiego pedagogika w Szkole Doktorskiej Nauk Społecznych. Jest członkiem wielu rad naukowych w tym Ars Docendi, aktywnie prowadzi warsztaty dla nauczycieli akademickich i doktorantów rozwijających ich kompetencje dydaktyczne.
Jej zainteresowania naukowe skupiają się wokół problematyki teorii oraz praktyki dydaktyki akademickiej, eksperymentów i alternatyw szkolnych, edukacji wspierającej twórczość człowieka oraz problematyki rozwoju zawodowego nauczyciela akademickiego.
Autorka wielu prac naukowych, z których za najważniejszą uznaje Paradygmaty kształcenia studentów i wspierania rozwoju nauczycieli akademickich. Teoretyczne podstawy dydaktyki akademickiej, Impuls, Kraków 2013.