Skip to main content

Breadcrumb Breadcrumb

Web Content Display Web Content Display

Uczelnia Badawcza Inicjatywa Doskonałości

Web Content Display Web Content Display

Web Content Display Web Content Display

Web Content Display Web Content Display

Zespół Educational Ecosystem

Web Content Display Web Content Display

Koordynator: dr hab. Anna Sajdak-Burska, prof. UJ

Koordynator: dr hab. Anna Sajdak-Burska, prof. UJ

Jest kierownikiem Zakładu Pedagogiki Szkolnej i Dydaktyki Akademickiej w Instytucie Pedagogiki na Wydziale Filozoficznym Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jej prace naukowe przyczyniły się do zbudowania teoretycznych podstaw dydaktyki akademickiej w Polsce. W 2015 r. zdobyła prestiżową nagrodę Pro Arte Docendi za wysoką jakość pracy dydaktycznej, a zwłaszcza za mistrzostwo w dzieleniu się wiedzą ze studentami zgodnie najnowszymi trendami współczesnej edukacji akademickiej. W uniwersytecie pełni funkcję Kierownika studiów doktoranckich na Wydziale Filozoficznym oraz kierownika programu doktorskiego pedagogika w Szkole Doktorskiej Nauk Społecznych. Jest członkiem wielu rad naukowych w tym Ars Docendi, aktywnie prowadzi warsztaty dla nauczycieli akademickich i doktorantów rozwijających ich kompetencje dydaktyczne.

Jej zainteresowania naukowe skupiają się wokół problematyki teorii oraz praktyki dydaktyki akademickiej, eksperymentów i alternatyw szkolnych, edukacji wspierającej twórczość człowieka oraz problematyki rozwoju zawodowego nauczyciela akademickiego.

Autorka wielu prac naukowych, z których za najważniejszą uznaje Paradygmaty kształcenia studentów i wspierania rozwoju nauczycieli akademickich. Teoretyczne podstawy dydaktyki akademickiej, Impuls, Kraków 2013.

Web Content Display Web Content Display

dr hab. inż. Justyna Bugaj, prof. UJ

dr hab. inż. Justyna Bugaj, prof. UJ

Profesor w Instytucie Ekonomii, Finansów i Zarządzania Uniwersytetu Jagiellońskiego, absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Politechniki Częstochowskiej. Autorka licznych artykułów z zakresu strategicznego zarządzania uczelnią oraz procesów rozwoju zawodowego nauczycieli akademickich, a także wielu raportów i ekspertyz pisanych na zlecenie polskich i zagranicznych organizacji, w tym szkół wyższych, MNiSW i instytucji europejskich. Aktywna uczestniczka wielu krajowych i międzynarodowych projektów oraz konferencji, w tym członkini Quality Asurance Board projektu UNA Europa (1EUROPE), Sustainable Quality Enhancement in Higher Education Learning and Teaching (SQELT) oraz kierowniczka projektu Mistrzowie Dydaktyki. W swoich zainteresowaniach skupia się na analizowaniu powiązań i wpływów między strategią, strategicznym zarządzaniem, zarządzaniem jakością (nie tylko kształcenia), a także wsparciem organizacyjnym i budowaniem relacji z pracownikami. W 2016 roku opublikowała monografię pt. Uniwersyteckie strategie rozwoju zawodowego nauczycieli akademickich w Polsce.

Web Content Display Web Content Display

dr Iwona Maciejowska, prof. UJ

dr Iwona Maciejowska, prof. UJ

jest przewodniczącą Rady na rzecz doskonalenia dydaktyki Ars Docendi UJ, profesorką w Zakładzie Dydaktyki Chemii UJ, współredaktorką międzynarodowego czasopisma naukowo-dydaktycznego Chemistry Teacher International (De Gruyter, CCE IUPAC). Zaangażowana w liczne projekty i sieci międzynarodowe np. IRRESISTIBLE (7PR), ECTN, Erasmus + STEM-CPD@EUni.

Szczególnie ważne są dla niej działania związane z podnoszeniem kompetencji dydaktycznych kadry akademickiej, w tym prowadzenie warsztatów dla wykładowców i doktorantów. Autorka i/lub redaktorka naukowa kilkunastu książek i monografii, w tym: A Guidebook of Good Practice for Pre-Service Training of Chemistry Teachers (2015). Maciejowska I., & Byers B. (red.) oraz ponad 100 artykułów z zakresu dydaktyki przedmiotów przyrodniczych i dydaktyki akademickiej. Jej obecne zainteresowania naukowe dotyczą w szczególności rozwoju kompetencji kluczowych, nauczania i uczenia się przez dociekanie naukowe oraz doskonalenia zawodowego kadry szkół wyższych. Szczególną frajdę sprawia jej wsparcie nauczycieli akademickich w rozwiązywaniu problemów i wprowadzaniu innowacji na ich kursach.

Web Content Display Web Content Display

dr Dagmara Sokołowska

dr Dagmara Sokołowska

Dr Dagmara Sokołowska ukończyła studia z fizyki na Uniwersytecie Jagiellońskim, gdzie pracuje obecnie jako adiunkt. Równolegle z pracą naukową z zakresu fizyki miękkiej materii, zajmuje się badaniami dotyczącymi dydaktyki fizyki i nauk przyrodniczych. W szczególności jej zainteresowania dydaktyczne skupione są wokół aktywnych metod nauczania na wszystkich szczeblach edukacji i dostosowanych do nich metod oceniania i ewaluacji.

Kierowała z ramienia WFAIS UJ lub była wykonawcą szeregu europejskich projektów dotyczących nauczania fizyki i przedmiotów przyrodniczych - Fibonacci (7.PR) SECURE (7.PR), SAILS (7. PR), Akademickie Centrum Kreatywności (Fundusze Strukturalne UE), 3DIPhE (ERASMUS+ KA2), w ramach których prowadziła badania edukacyjne i warsztaty dla nauczycieli. Obecnie kieruje dwoma grantami: STAMPEd i RISE (ERASMUS+ KA2) Jest wice-prezydentem międzynarodowej organizacji GIREP zajmującej się badaniami w zakresie dydaktyki fizyki. Redaktorka kwartalników Foton i Neutrino, wydawanych przez Instytut Fizyki UJ. Członkini zespołu koordynującego PoLS-T Network (Harvard). Od 2003 r. prowadzi klasy fizyczne uniwersyteckie w V LO w Krakowie. Inicjatorka Ogólnopolskiego Konkursu Nauk Przyrodniczych Świetlik. Autorka kilkunastu publikacji dydaktycznych (artykułów, rozdziałów w monografiach) i kilkudziesięciu artykułów popularno-naukowych.

Prywatnie – mama dwóch córek i entuzjastka czytania książek w wersji papierowej, a także - filmów z dreszczykiem i refleksyjnych produkcji obyczajowych.

Web Content Display Web Content Display

dr Karolina Czerska-Shaw

Web Content Display Web Content Display

mgr Michał Hanasiewicz

Web Content Display Web Content Display

mgr Anna Kostrubała-Brak

Web Content Display Web Content Display

mgr Wojciech Pudło

Web Content Display Web Content Display

mgr Wojciech Wyżykowski